Sesetengah pemimpin agama hasut permusuhan orang Islam dengan bukan Islam. Penyatuan Ummah Yang Di Gerakkan UMNO Dan PAS Beri Menafaat Pada Semua Bukan Hanya Pada Masyarakat Melayu Islam Saja Artis Berita Indonesia Malaysia Menarik Pemerintahan Politik Ragam Terkini Unik.


Najib Razak Khalid Khalid Ini Baru Kita Cakap Tentang Umno Pas Belum Lagi Parti Lain Baru Jentik Sikit Dah Bercelaru Agaknya Siapalah Yang Terancam Rakyat Ok Pan Saja Kot Facebook

ULASAN Apabila Umno dan PAS bersatu maka Islam akan berdaulat di Malaysia.

Umno-pas beri gambaran mahu ancamorang bukan islam. Pas telah memberikan gambaran yang salah mengenai hukum hudud sehingga ia ditentang keras oleh pemimpin DAP. PAS Pemuda Umno salahkan DAP beri jawatan penting kepada bukan Islam. Menurut Ahli Parlimen Sungai Besar Budiman Mohd Zohdi bagi umat Islam di Malaysia detik ini sama pentingnya dengan kebangkitan masyarakat.

Yang menjadi masalah ialah peniaga bukan islam ini telah di beri lesen berpuluh tahun dan ibarat pokok yang telah. Adun DAP beri amaran pakatan PAS-Umno lepas serangan Christchurch. Katanya beliau bukannya mencadangkan dua parti politik Islam utama negaraitu bergabung tetapi adalah lebih baik jika kedua-dua parti politik.

Bagi saya ulasan mengenai Muafakat Nasional oleh Mohamad Hasan Timbalan Presiden Umno adalah yang paling jujur terus-terang dan tepat yang dibuat pemimpin parti itu setakat ini. Atau fahaman terbaliknya apabila Umno dan PAS tidak bersatu maka Islam tidak akan berdaulat di. Mereka bukan sahaja tidak dilibatkan dalam pentadbiran tetapi juga jadi kambing hitam masalah negara.

Maka seruan mereka itu adalah seruan untuk menyatukan orang Melayu dan Islam bagi menghadapi ancaman bukan Islam. Realiti Muafakat Nasional yang sebenar. MCA atau MIC yang cuba menakutkan-takutkan tentang ekstremis kaum dan agama.

Kerajaan campuran Umno dan PAS akan memberi banyak kebaikan kepada Malaysia dalam memacu negara ke hadapan serta mengukuhkan Islam kata pendakwah Islam antarabangsa Dr Zakir Naik. Pas Umno Bukan gabung hanya mahu pertahan Islam. Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah lagi menerangkan akan kebenaran dan janganlah sekali-kali kebencian kamu terhadap satu kaum itu mendorong kamu tidak berlaku adil hendaklah kamu berlaku adil kepada sesiapa jua kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa.

Peguam Negara Tommy Thomas Ketua Hakim Richard Malanjum dan Menteri Hal Ehwal Undang-undang Liew Vui Keong menjadi sasaran. Dr Azman Ibrahim AJK PAS Pusat telah menjelaskan isu beberapa perkara seperti PAS sertai UMNO Abdul Hadi dikatakan mesra Najib ke mana Islam yang dibawa oleh PAS status hak bukan Islam dan lain-lain. Mungkin mahu memerangi Melayu Islam yang kononnya telah bersatu untuk melancarkan peperangan terhadap bukan Islam di Malaysia seperti yang pernah disebut oleh Lim Kit Siang.

PAS adalah sebuah parti dan Umno pula ialah sebuah parti yang berbeza. SAYA hairan kenapa LGE mengenakan syarat ke atas UMNO dan PAS iaitu sekiranya kedua-dua parti itu tidak menentang non-Muslim dan bukan-Melayu maka UMNO dan PAS hendaklah menyatakan bantahan kepada gerakan membeli barangan Muslim yang dilancarkan dalam sosial media dan menghentikan apa yang didakwanya boikot barangan non. Orang bukan Islam merasa terancam dengan kerjasama PAS dan UMNO kerana kedua-dua parti itu memberi gambaran seolah-olah sedang bersiap siaga untuk berdepan dengan ancaman mereka.

Kita turut mengajak UMNO katanya. Yang ingin diperkatakan ialah bukan rahsia ada puak dalam Umno yang mahu parti berbaik dengan PAS dan Bersatu serta duduk dalam Muafakat Nasional sekali gus sokong Perikatan Nasional. Pengerusi bersama Jawatankuasa Induk UMNO dan Pas Datuk Seri Mohamad Hassan berkata dalam perbincangan lebih dua jam di Menara Dato Onn di sini hari ini kedua2 parti telah membincangkan hala tuju parti ke arah penyatuan ummah.

PAS dan UMNO menggunakan ungkapan yang bahaya dan mengatakan orang Melayu terancam. PONTIAN - Masyarakat bukan Islam tidak perlu bimbang Piagam UMNO-Pas yang akan ditandatangani pada 14 September depan kerana ia berdasarkan Piagam Madinah. Penyatuan Ummah Yang Di Gerakkan UMNO Dan PAS Beri Menafaat Pada Semua Bukan Hanya Pada Masyarakat Melayu Islam Saja Rabu 06 Maret 2019 Artis Berita Gossip Kabar Malaysia News Politik Edit.

Persefahaman Penyatuan Ummah oleh Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu Umno dan Pertubuhan Islam Se-Malaysia PAS pada Sabtu pasti akan dikenang sebagai antara detik penting sejarah negara. Bukan Melayu-Islam tak mahu PAS tadbir Putrajaya kata Guan Eng. MCA atau MIC yang cuba menakutkan-takutkan tentang ekstremis kaum dan agama KUALA LUMPUR 19 Ogos - Menteri Kewangan Lim Guan Eng mendakwa MCA dan MIC kini sedang bekerjasama erat dengan UMNO serta Pas yang mahu mengambil hak orang bukan Melayu.

Perhatikan apa hujah beliau yang dimuat naik di Facebooknya tempoh hari. Salin URLPAS kini jadi parti yang sempit dan cetek pandangan dan pendirian berbanding zaman Nik Abdul Aziz Nik Mat yang lebih terbuka kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng. Isu rampasan arak di selangor juga di sentuh dalam perdebatan tersebut.

Ia kerjasama PAS-UMNO bakal membentuk negara Taliban adalah hasil daripada suasana yang mereka sendiri hasilkan. Adakah benar PAS mahu menyertai Umno. Bekas Mufti Perlis Prof.

Penyatuan Ummah Yang Di Gerakkan UMNO Dan PAS Beri Menafaat Pada Semua Bukan Hanya Pada Masyarakat Melayu Islam Saja Rabu 06 Maret 2019 Artis Berita Malaysia Menarik Pemerintahan Politik Ragam Terkini Unik. Kita mahu Melayu Islam termasuk bukan Islam yang tidak ekstrem dan yang menjunjung perlembagaan untuk bersama dalam Perikatan Nasional PN ketika pilihanraya. Ada tim dalam Umno yang tolak Bersatu berdasarkan keputusan Perhimpunan Agung Umno dahulu dan sekali gus tolak PAS yang curang dan bermain kayu.

Kualalumpur PAS dan UMNO tidak akan bergabung dalam gerakan politik kerana masih banyak perkara yang perlu diselesaikan manakala UMNO sendiri berdepan dengan pelbagai masalah. Ustaz Afendi berkata DrHassan Ali pulangkan balik arak yang di rampas kerana takut pada DAPPersoalannya samada beliau takut atau tidak ia bukanlah isunya.


Najib Razak Khalid Khalid Ini Baru Kita Cakap Tentang Umno Pas Belum Lagi Parti Lain Baru Jentik Sikit Dah Bercelaru Agaknya Siapalah Yang Terancam Rakyat Ok Pan Saja Kot Facebook