Begitu juga ahli-ahli politik Johor baik Muhyiddin mahu pun Hishamuddin agak lembap untuk bingkas bangun menjelaskan isu ini. Itu sahaja telah memadai untuk rakyat mengetahui bahawa matlamat pentadbiran saya adalah semata-mata untuk memanfaatkan Johor negeri kita yang bertuah lagi dicintai ini katanya.


05 January 2022 Wednesday News 05 January 2022 Wednesday

MUHYIDDIN HARAP ISTANA JOHOR PULIH HUBUNGAN DENGAN KERAJAAN PERSEKUTUAN.

Sultan johor mahu rombak exco. Sumber itu berkata pengerusi Bersatu mendedahkan perkara. Cet article est réservé aux abonnés. Sentiasa melaksanakan tugas dan tanggungjawab dengan sebaiknya.

JOHOR BAHRU - Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah mahu semua Exco baharu negeri itu bekerja dalam satu pasukan demi kepentingan rakyat. Ini merupakan rombakan kali kedua buat Exco Kerajaan Negeri Johor. Kalau mahu PRN MB Johor sudah beritahu Exco.

Jika diteliti setakat ini negeri Johor sahaja yang melakukan rombakan portfolio. Berang dengan rombakan exco Johor Dr M terfikir mahu bersara. Ketika 10 exco Johor mengangkat sumpah jawatan di depan Sultan Ibrahim Sultan Iskandar di Istana Bukit Serene Dr Mahathir Mohamad sedang menghadiri sebuah konvensyen mengenai Orang Asli di Putrajaya di mana perdana menteri memberitahu wartawan beliau percaya barisan baru itu.

Menteri Besar Datuk Hasni Mohammad berkata Johor harus makmur dalam sektor ekonomi pendidikan dan kesihatan di samping mengamalkan tadbir urus yang telus dan adil serta berakar kukuh. Berita baru yang kami terima dimaklumkan bahawa terdapat 3 orang Exco Negeri Johor akan terbabit dalam rombakan portfolio. Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar tidak mempunyai pengaruh dalam pelantikan barisan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Exco Johor.

Ada program yang MB lambat 1 jam katanya. Berangkat sama pada Majlis Istiadat Pelantikan Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri itu ialah Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim. Lapangan Terbang Antarabangsa Changi Singapura telah merasmikan pusat membeli belah bernilai 17 Billion US Dollar pada rabu yang berkonsepkan alam semula jadi yang bermatlamat untuk memberikan saingan kompetitif sebagai hub udara di rantau ini.

10 Exco Johor angkat sumpah. Awal pagi ini Osman berkata Sultan Ibrahim tidak membaca surat peletakan jawatannya ketika mengadap baginda di. Tun kecewa MB Johor rombak exco tanpa persetujuan PETALING JAYA.

Beliau menjadi menteri besar ke-17 Johor selepas Osman yang meletak jawatan pada 8 April lalu. Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan AMMK Johor YAB DATO HAJI HASNI BIN MOHAMMAD MENTERI BESAR JOHOR MERANGKAP PENGERUSI JAWATANKUASA HASIL BUMI PENTADBIRAN KEWANGAN PERANCANGAN DAN PEMBANGUNAN EKONOMI. Seramai 11 Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri EXCO Johor mengangkat sumpah di hadapan Sultan Johor Sultan Ibrahim Iskandar pada Majlis Istiadat Pengisytiharan Menteri Besar dan EXCO di Dewan Singgahsana Istana Besar di sini hari ini.

Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah mahu semua Exco baharu negeri itu bekerja dalam satu pasukan demi kepentingan rakyat. Jadi untuk nak rombak exco ini bukan kuasa Sultan sebaliknya adalah kuasa parti politik yang menang katanya sebentar tadi. Menteri Besar Johor Datuk Ir Hasni Mohammad menamakan barisan Exco kerajaan negeri yang dilantik sebagai Exco Makmur Johor.

Sultan Ibrahim Sultan Iskandar tidak mempunyai kuasa mengarahkan rombakan exco mesyuarat kerajaan negeri susulan perletakan jawatan menteri besar Osman Sapian kata Pengerusi PKR Johor Hassan Karim. Jadi untuk nak rombak exco ini bukan kuasa Sultan ini adalah kuasa parti politik yang menang katanya kepada pemberita hari ini. Sultan tidak mempunyai pengaruh.

JOHOR BAHRU 6 Mac Exco Makmur Johor hari ini berikrar mahu meneruskan legasi kemakmuran negeri dalam pelbagai bidang demi manfaat rakyat negeri ini. JOHOR BAHRU 6 MAC. JOHOR BAHRU 6 Mac Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar bertitah agar semua Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor EXCO yang baharu itu bekerja sebagai satu pasukan.

Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah mahu Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor Exco yang baharu bekerja dalam satu pasukan demi kepentingan rakyat. Buktinya sejumlah 27 ADUN pembangkang menyokong usul Belanjawan Negeri Johor. Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan ia merupakan keputusan daripada Pakatan Harapan PH negeri itu sendiri.

Titah baginda ini penting bagi memastikan ekonomi dan kepentingan negeri Johor sentiasa terpelihara selain dapat menyatu-padukan semula rakyat. JOHOR BAHRU Seramai 10 ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor Exco mengangkat sumpah jawatan di hadapan Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar di Istana Bukit Serene hari ini. Jangkitan di empat negeri naik 461 mangsa banjir positif Covid-19.

Sultan Ibrahim yang berkenan menerima menghadap Osman ke istananya kemudian dikatakan menetapkan syarat baginda mahu Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dirombak oleh menteri besar baharu. Ahli Dewan Undangan Negeri Adun Bukit Batu Jimmy Puah Wee Tsee meminta Menteri Besar Johor Hasni Mohammad memberikan penjelasan berhubung syarat sokongan kepada bekas Timbalan. MALAYSIAKINI Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad yang dilaporkan berang dengan rombakan majlis eksekutif exco kerajaan negeri Johor dan dikatakan terfikir mahu meletak jawatan menurut sumber.

Dan 2638 kes atau 981 peratus lagi adalah terdiri daripada kategori 1 dan 2. Titah berkenaan disuarakan Tuanku ketika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersama Adun Permas Datuk Seri Mohamed Khaled. Sahruddin yang sebelum ini berkhidmat sebagai exco kesihatan alam sekitar dan pertanian mengangkat sumpah sebagai menteri besar Johor yang baru di depan Sultan Ibrahim Sultan Iskandar pagi tadi.

Baginda bertitah demikian pada Majlis Istiadat Pelantikan Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor di Balai Mengadap Istana Bukit Serene Johor Bahru pagi ini. KHAIRIL ANWAR MOHD AMIN. SIAPA PEMIMPIN UMNO JOHOR YANG PERTAMA BERANI MENYOKONG SEPENUHNYA IDEA TMJ INI.

JOHOR BAHRU 6 MAC. Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata bahawa beliau telah memberitahu kepada Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bahawa kerajaan persekutuan bersedia untuk menyelesaikan perbezaan dengan Istana Johor jika baginda menerima. Bekerjasama sebagai satu pasukan dalam memastikan ekonomi dan kepentingan.

Sultan Mahu Wakil Cina SENAI - Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah betapa pentingnya ada wakil daripada pemimpin Cina dalam barisan exco kerajaan negeri pada penggal yang baru. Beliau watak yang kontroversi sejak awal jadi menteri besar. Exco tersebut terdiri daripada Yb Aminolhuda YB Khuzzan dan YB Sheikh Umar.

Pada masa sama pihak pembangkang juga dilihat berintegriti dengan menjunjung titah Sultan Johor yang mahu negeri Johor bebas daripada pergolakan politik yang akhirnya merugikan rakyat. Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata daripada 2690 kes harian yang dilaporkan hari ini 52 kes atau 19 peratus adalah kategori 3 4 dan 5. Sejak pertukaran Menteri Besar Johor macam-macam perkara pelik berlaku dalam Bersatu negeri itu.


Chan Chong Ming News Chan Chong Ming