Cerita macam ni waktu saya kecik dulu saya anak sorang ja lepastu ayah bercerai sebab dia ada girlfriend muda. Nak cerita panjang takut korang tak rajin baca pulak.


Perlis Wedding Planner Guide Wedding Infographic Wedding Planning Checklist

Tapi nak masuk 2 tahun perkahwinan kami dia masih tak mengandung menyebabkan kami ada chek kesuburan kat klinik.

Kahwin tapi tak nak anak. Niat asalnya memang dah baik nak wish birthday. Jadi kerja pun tak tentu masa tak tentu hala. Dia lebih banyak jaga anak dari aku sebab tu aku tak kisah sangat tentang kerja rumah.

Semua benda nak mengharapkan orang bukannya semua benda orang boleh harap dia. Ayah aku memang galakkan anak anak kahwin awal tambahan lagi bila dah ada teman lelaki. Semua ni salah aku katanya.

Nak rasa lebih positif sebab tak ada perempuan yang suka bila dirinya terasa murung apabila mengenangkan sesuatu yang tidak menggembirakan dirinya. Aku memang tak nak kahwin sebab sedar aku ni janda anak satu tapi dia yang beria pujuk sampai cari aku dekat kampung nak ajak kahwin. Tapi anak lelaki dia reject sebab tak berkenan katanya.

Ok bahasa indahnya ialah berkahwin tapi aku still masih trang tang tang anak dara. Tapi ketiga tiganya kahwin dengan pilihan hati masing masing. Tapi sini lah tempat hilangkan stress hehehe.

Tak nak lasebut braper. Apatah lagi bersilat di majlis kahwin sendiri ujarnya yang berasal dari Melaka Tengah Melaka. Bukan sebab nak kahwin atau apa.

Kenapa kahwin dengan suami dia Foto sekadar hiasan. Cukuplah saya gagal dalam perkahwinan yang lama takkan kalini pun sama tapi saya redha kalau berpisah lebih baik sekurangnya saya tak siksa diri saya fizikal dan mntal. Anak saya lulusan university.

Orang keliling hanya tahu bertanya dan berkata tanpa fikir perasaan orang lain. Cukuplah saya gagal dalam perkahwinan yang lama takkan kalini pun sama tapi saya redha kalau berpisah lebih baik sekurangnya saya tak siksa diri saya fizikal dan mntal. Bukan tak reti tapi malas.

Isteri saya ada masalah rahim dia susah untuk mengandung. Mai rapat-rapataku bagi tahu satu persatu. Korang asyik tanya aku kenapa tak kahwin cepat-cepatso ini jawapan aku.

Tak adalah saya memang buat untuk kesihatan. Lagi seminggu nak kahwin baru bocor rahsia tapi aku redha. Sy ni pandai cari duit.

Ye lah sebelum ni tengok aku dalam gambar je. Maaf kalau saya tak pandai bercerita dengan baik. Harap faham-paham jerlah Emak kepada Mat Saya paham maksud awak tapi saya harap awak pun paham lah yer.

Cahaya mata ni adalah rezeki dan rezeki ini datang dari Allah. Komen negatif di sebalik usahanya mahu menjadi anak yang lebih. Kalau aku tak kahwin dengan ex boyfriend mesti takde pon perasaan macam ni.

Tapi saya tak nak orang luar tahu yang saya berkebolehan bersilat. - Yang ni pun tak bagus Kalau sekali sekala takpa tapi kalau tiap-tiap hari macam mana korang nak kahwin. Kesedaran kepada penyanyi yang popular menerusi lagu Nak Ke Tak Nak dan.

Isteri saya juga sokong dan suka cara saya didik anak anak. Namun lagi terk3jut bila lepas kahwin ada seorang perempuan call aku tanya satu soalan pelik. 8 Sebab Kenapa Aku Tak Nak Kahwin.

Aku betul2 buntu la. Kahwin Dah Lama Tapi Belum Mengandung. Isteri malu suruh sy kahwin lain bukti sy tak mandul.

Masa saya belajar kat UKM. Ada yang sudah bernikah bertahun-tahun lamanya tapi masih belum ada rezeki anak. Sebab dia kata tak nak jadi macam adik ipar dia yang gosok baju sendiri pun malas.

Selalunya yang belajar tinggi-tinggi ni dalam lingkungan RM10 Ribu. Kadang terasa nak lari dari rumah ni saya macam kena kurung nak balik rumah ibu nak tgk anak pun bukan main susah banyak alasan dia bagi. Bagi pasangan muda keinginan untuk bina mahligai memang membuak-buak namun kekangan hidup di kota dengan kos sara hidup tinggi buatkan hajat terbengkalai seketika.

Tapi lepas tu sampai sekarang dia asyik salahkan aku ja. Soal jodoh kalau dulu saya mungkin sekat tapi sekarang diri lebih terbuka. Tapi biar lah yang patut-patut.

Tapi aku juga sama sama jaga anak dan uruskan anak seperti mandi. Hi saya dah lama tak tulis confession di sini sebab dah grad. Sebab aku dah kahwin maka mampu nasihatkan je pada teman dan taulan sekadar ceritakan pengalaman.

Tapi bukan anak dara tua taumuda lagi lorr. Nak cerita detail tak muat la pulak. Ajak kahwin tapi tak bersua Fatin Farhana Ariffin.

Sekarang ni stress saya punya dari ayah kandung dan ibu tiri. Takut nanti tak sempat nak menimang cucu sendiri. Tapi aku tak pernah tengok pun gambar lelaki ni sebab mak dia tak nak bagi tengok.

Dia mintak saya kahwin lain atas untuk mendapatkan zuriat tapi. Apa Nak Buat Kalau Kahwin Nanti. Apa nak buat.

Mak lelaki ni cakap sebelum ni dah ramai dah dia pergi ke rumah anak-anak d4ra orang untuk merisik tengok. Bercinta selepas kahwin ni indah katanya. Mudah-mudahan jadi iktibar pada anak muda.

Dia tak nak jadi benda benda yang tak elok di kemudian hari. Ingatkan makciks bawang jer perangai kepochi. Macam-macam sebab nak survive hidup di UKM Bangi.

Laki aku baik saja. Tapi aku tak kisah pon dulu time ada duit pon aku memang tolong bayar bills and sebulan dua kali shopping groceries pakai. Bila dah kahwin tiba tiba dia kata tak boleh terima anak aku umur 3 tahun.

Keluarga aku marah sangat sebab dia tak bagitahu yang sebenarnya dia duda anak dua. Takut tak dapat cahaya mata. Kami dua2 normal ja tak dak apa2 masalah pun.

Jadi aku tempek sikit contoh bajet yang aku pernah buat dulu. Macam mana saya nak pulihkan semangat isteri saya. Kadang terasa nak lari dari rumah ni saya macam kena kurung nak balik rumah ibu nak tgk anak pun bukan main susah banyak alasan dia bagi.

Saya tak pernah berbangga dengan anggapan orang tapi saya rasa takbt. Wednesday June 22 2011. Ketiga tiga kakak aku semua kahwin awal.

Tapi ada jugak hujung-hujung tu ayat yang menyakitkan jiwa. Memang ramai yang tak dapat anak selepas beberapa tahun kahwin tapi itu adalah kerja Allah kalau kita hampir dengan Dia. Mood bangun pagi hari ni memang helok sangat.

6 tahun perkahwinan tak sampai 10 kali dia buat kerja rumah walaupon baju dia sudah dilipat sengaja aku tinggal disitu untuk simpan dalam almari tapi tetap tak bergerak walaupon dah 2 minggu. Sudahnya pelan kahwin tertangguh hingga tak sedar umur kian bertambah. Pelbagai cara dicuba untuk simpan wang tapi sudahnya jumlah simpanan masih paras sama.

Ayah aku bukan typical ayah yang asyik membangkang pilihan hati anak anak. Aku pun tak pasti kenapa. 3 Bekerja Tak Tentu Masa - Bab ni aku tak mampu ulaskan aku bukan orang senang.

Cukuplah kalian tahu yang saya tak macam orang lain saya seorang yang pendiam dan sangat pemlu dengan suami pun sampai sekarang saya masih ada. Tapi kalau acah-acah mampu tu yang mencari masalah. Anak isteri entah kemana.

Saya seorang suami yang baru 4 tahun dalam perkahwinan saya. Rugi kalau dapat anak lambat. Paling aku tak tahan sebelum kahwin dahi hitam kuat solat dah kahwin baru keluar per4ngai.

Nafkah okay ada la beberapa kali dia tak bagi and minta maaf sebab kitaorang nak pindah rumah sebab pkp semua tu. Katanya sebab aku merancang la tuhan dah tak bagi rezeki anak. Iffah dua kanan dan suami dua kiri bernikah pada 25 Disember 2021.

Mengapa negatif dengan Allah. Tapi jadi spoiled pulak bila ada golongan-golongan toksik ni muncul dalam kehidupan. Pasti kalau aku dah kahwin anak isteri aku rindu kat aku kat rumah.

Saya tak suruh kalian percaya tapi saya tak macam umur 30 lebih bila saya pergi mana mana orang ingt saya masih anak d4ra. 4 thn kawen tiada anak. Tapi ini lah satu satunya anak perempuan saya.

Nanti bila dah tua anak-anak masih kecil Jangan la biar lama-lama baru nak dapat anak. MaterialistikEmak kepada Minah. Cuba cari calon isteri di UKM tapi semua macam tak ada yang suka Cerita UstazTido tackle pelajar umur 19 tahun jadi isteri.


Pin By Mardhiah Yunos On Marriage Truth Words Word Search Puzzle Truth