Cuba kau tengok sekeliling. Sejak bulan Julai 2019 saya dah try banyak cara nak ubah hidup.


1 421 Sukaan 12 Komen Kurus Itu Mudah Dengan Ilmu Coach Oci Pada Instagram Boleh Cuba Amalkan Nak Tidur Tapi Rasa P Memes Lockscreen Ecard Meme

Anak2 pulak teringin nak makan ayam goreng tapi bila saya tak dapat belikan untuk anak2 saya saya rasa saya ibu yang tak berguna.

Kenapa rasa tak nak hidup. Dan 1001 macam perasaan lagi. Kehidupan tunggal adalah lebih baik berbanding dengan berkahwin. Kerja pagi petang siang malam sebab nak hidup senang nak hidup serba mewah.

Aku fikir nak bagitahu mak ayah pasal kena buang kerja. Tapi semua berubah macam surface je core dalam diri tak berubah so bila saya berubah perubahan itu rasa tak kekal lama. Itu rezeki kami pada tahun lepas untuk preparation sebelum berkahwin dan saya sendiri ada buat pinjaman peribadi khas untuk majlis perkahwinan yang saya impikan dan untuk kegunaan hidup selepas kahwin nanti.

Terlalu fokus pada kerja. Yang ini pun ramai sedia maklum. Kelebihan Yang Ada Pada Bisnes Shaklee.

Dia pun selallu cakap bila balik rumah tak tahu kenapa selalu rasa panas jer dengan saya dan sllu nak marah. Akan ada orang yang curious. Apa yang penting adalah sekarang Sha sedar banyak perkara yang lebih menjadi keutamaan untuk Sha didik diri dan anak inshaAllah.

Tapi tak ramai yang tahu kunci keberlimpahan rezeki adalah bila anda mensyukuri pasangan. Dan bila tengahari kita pergi makan. Tapi ada kata-kata mat saleh yang berbunyi.

Nak marah tak tentu hala. Rasa tak bersedia nak pikul tanggungjawab adalah sebab kenapa orang memilih untuk tidak berkahwin lagi. Cukup buat aku rasa hormat dekat dia walau hidup dia sederhana tapi cukup bahagia.

Cuma aku tak mampu nak bagi apa yang dia nak. Kata orang tua belakang parang kalau diasah setiap hari pun akan tajam. Saya menaip ni sambil menangis.

Hidup zaman sekarang ni memang mencabar. Untuk aku bagitau kenapa aku mesti rasa serik dengan hidup miskin ni. Sebab saya buat bisnes Shaklee so saya nak kongsikan sikit lah kelebihan buat bisnes Shaklee ni.

Cukuplah aku seorang je tahu apa yang aku buat. Dulu aku rasa tak perlu untuk fokus pada soalan itu sebab ia tak mempengaruhi apa-apa pun. Setiap hari rasa tak guna.

Kenapa Teme sorok muka. Tak apa kita hidup sementara you all sementara saja Allah menutup mata tu masuk kubur ya Allah masa itu kita carilah pencen-pencen adalah You all bagi siapa yang poligami tu kalau you all nak oder sistem just forget the hus And then just get on with your life. Benda Boleh Ubah Kenapa Nak Terus Hidup Dalam Struggle.

Ramai isteri menderita makan hati sebab tak tahu punca kenapa suami tak nak sentuh mereka. Nak tak nak kita seret kaki. Walaupun pasangan aku ni kerja biasa perkara yang buat aku lagi rasa tenang terima dia adalah layanan dia pada mak ayah dia.

Tapi makin lama baru sedar yang hidup ni. Batu kalau setiap hari kena titis air pun akan berubah juga. Then aku pun membesar di dalam torture and brainwash tentang hidup miskin ni.

Aku kira persoalan itu tidak akan pernah berhenti. Senang nak dengar hasutan suara-suara kecil dalam diri yang tak nak kita berjaya. Saya tetap hargai apa yang terjadi.

Ini adalah perkara utama yang anda rasakan. Benda yang kecik pun kami perbesarkan 2 hari Lepas saya msg minta cerai dengan suami sebab saya pun tak tahu kenapa saya rasa saya dah tak boleh hidup dengan dia. Dan yaa kenapa aku saja test family dan pasangan aku tu sebab aku tak nak kejadian yang lepas berlaku pada aku balik dimana waktu aku mula2 kenal dengan ex wife aku tu aku hidup senang yaa.

Maybe seminggu dua minggu lambat laun saya mula rasa burn out dan saya give up berubah. Kadang dalam hidup ni kau memang rasa down. Dalam keadaan pandemik sekarang ni boleh dikatakan ramai mengambil langkah berjaga-jaga dalam membuat keputusan lebih-lebih lagi apabila ia melibatkan jangka.

Hari ini saya belajar untuk bersyukur bagi. Cabaran Hidup Zaman Ini Tak Semudah Yang Disangka. Otak terus terfikir banyak benda yang nak kena settlekan hari ni.

Kenapa hidup saya macam ni. Pelbagai cabaran hidup yang timbul dan ada juga yang boleh mengancam ketenteraman dan nyawa kita sebagai individu didalam masyarakat. Aku hisap rokok sambil menangis nangis lepas tu aku demam tiga hari sebab tak biasa.

Dah nak masuk tahun 2020 kot kita kena hentikan semua ni. Memang tak akan ada masa lah untuk nak jumpa kawan baru jadi yang tinggal hanyalah kawan lama yang masih lagi berhubung. Apabila kita sentiasa kedekut percayalah hidup kita tak akan tenang malah kita sentiasa akan merasa negatif dengan orang di sekeliling.

SENANG kerja restoran tukang masak biasalah gaji boleh tahan walaupun bagi aku tak seberapa sebab tanggung segalanya kemahuan ex wife aku tu. Setiap hari tertanya-tanya apa hala tuju hidup. Akhirnya terbongkar kenapa suami Shila Hamzah tak nak keluar rumah.

Setiap hari rasa tak mahu bangun pagi sebab rasa tak mampu nak hadap dunia. Buat dia tak selesa. Tapi aku tak nak susahkan hati diorang dan aku tahu yang susah nak dapatkan support dari dorang.

Kami sudah beli rumah guna nama bersama Jangan tanya saya kenapa boleh lepas beli rumah nama bersama padahal tak kahwin lagi. Ini apa yang suami dia buat sampai dia rasa tak selesa. Sehingga saya rasa saya ni pelari4n dah.

Sebelum kau jumpa bomohlah apalah ustazlah dan doktorlah. Dari segi kewangan sosial komuniti dan macam-macam lagi. Nak keluar rumah pon jadi takut.

Tak bersedia sepenuh hati. Rasa macam nak nangis tak tentu pasal. Mengaku cepat siapa macam ni atau ada kawan-kawan yang kalau rasa tak sihat sikit mesti dah jump into conclusion kena buatan orang la ada benda ikut la.

Dari awal aku manjadi Teme lagi aku dapat banyak pertanyaan yang serupa dengan tajuk artikel ni. Nak petik api pun terkial-kial. Aku tak pernah salahkan mak aku dengan impian dia.

Sha dah takkan toleh ke belakang dan hidup dalam penyesalan. Sembang dengan kawan-kawan nak bayar makan pun berkira. Sekarang umur aku 29.

Apabila meningkat dewasa ni kita akan lebih gemar luangkan masa dengan bekerja sehinggakan tiada masa untuk bersama dengan kawan-kawan. Sekurang-kurangnya jika anda didakwa tidak beri sokongan kewangan kepada kanak-kanak anda akan kena dendaan yang besar dan jika anda tidak mampu dapatkan seorang peguam anda boleh dimasukkan ke dalam penjara. Ada orang nak buat aku ke.

Setiap hari kita bangun pagi berat rasa nak bangkit tinggalkan katil. Perubahan pasti akan berlaku dalam hidup kalau kita komited untuk berubah dan buat tindakan untuk perbaiki hidup. Padahal seumur hidup aku tak pernah pegang rokok.

Kenapa saya mesti hidup pada hari ini. Anda akan kehilangan kebebasan anda. Tak kenapa bila Kami dekat selalu ada yang takkena.

Saya pandang muka anak2 saya yg comel ni saya sedih. Ini 10 sebabnya. Rasa tak nak jumpa orang.

RASA TAK ADA HARAPAN DAN HAMPIR MEMILIH JALAN UNTUK BERCERAI. Setiap hari rasa kosong. Kalau ada merasakan nak tunggu miliki kerja yang tetap nak ada rumah dulu serta kewangan yang stabil itu mungkin akan ambil masa.

Walaupun hidup susah macammana pun kita tetap tak rasa perlu ubah diri. Ibu bapa saya dah tak ada. And get you get you get my in.

Hari ini sama ada keadaan baik atau buruk. Wei aku ni asyik sakit belakang je kau rasa kenapa dengan aku. Pergi uruskan diri seadanya start enjin dan redah trafik jam pagi-pagi.

Kau rasa dunia ni macam bukan tempat kau. Berhutang ini membuatkan kita rasa gelisah hidup tak tenang rasa serba salah dan macam-macam lagi.


Pin By Mardhiah Yunos On Go High Stay Humble Humble Stay Humble